FlexTap

a
a

FlexTap

M

Snel navigeren naar:

Home

Kokend water kranen

Voordelen

Service Shop

Service menu:

Veelgestelde vragen

Installatie

Garantie

Onderhoud

Downloads & Handleidingen

Kom je er toch niet uit?

Klantenservice

FAQ

Email

w

Live-chat

FAQ

Heb je nog vragen over de FlexTap, de aanschaf of over het onderhoud, dan vindt je hier gegarandeerd antwoord op je vraag. 

t

Algemeen

Welke FlexTap heb ik?

Wanneer je vragen hebt over je bestelling, product of nieuwe onderdelen nodig hebt voor onderhoud is hat handig te weten welke FlexTap jij bezit. Op deze manier kunnen wij je beter van dienst zijn en vindt jij direct de juiste producten. Je kunt altijd zien welke FlexTap jij bezit door naar het bijgeleverde filter te kijken.

FlexTap Classic
De FlexTap Classic bestaat uit een set waarbij er een enkel filter wordt bijgeleverd zoals weergeven op de foto. Dit filter is ook wel het BoilerPROTECT filter wat je apparaat beschermt tegen kalk.

FlexTap Filtered
De FlexTap Filtered bestaat uit een set waarbij er een dubbel filter wordt bijgeleverd zoals weergeven op de foto. Dit filter is ook wel het AquaCLEAN filter wat naast het boilerprotect filter ook nog over een antibactirieel filter beschikt. Hierdoor wordt al het koude en kokende water gezuiverd tot mineraal water. 

Hoe werkt een FlexTap?

Een FlexTap bestaat uit een kraan en een reservoir. Het reservoir is geïsoleerd, dit zorgt dat het water op de ingestelde temperatuur wordt bewaard. Hierdoor is er maar 15W standby vermogen nodig om het water warm te houden. 

De bediening van het kokend water is simpel. Het kokende water komt uit de kraan door de veiligheidsknop in te drukken en de kokend water knop te draaien.

Wat is het energieverbruik van een FlexTap?

Het vermogen van een FlexTap boiler is 1500W, deze capaciteit gebruikt de boiler alleen om het water aan de kook te brengen. 

Het standby gebruik van een FlexTap is maar 15W, hiermee houdt de boiler het water op temperatuur. Hierdoor zijn de kosten om water aan de kook te brengen lager dan met een waterkoker of fluitketel.

Kun je een waterontharder plaatsen voor je FlexTap systeem?

Het is mogelijk een externe waterontharder voor je FlexTap systeem te installeren. Echter is dit niet nodig doordat elke FlexTap is uitgerust met een waterontharder. Een omgekeerde osmose installatie raden wij af, omdat deze de pH-waarde van het water verlaagd wat ten koste kan gaan van de levensduur van de FlexTap.

Aanschaf

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?

Bij FlexTap heb je de keuze uit verschillende bekende betaalmethoden:

  • iDeal

  • CreditCard (Maesto, MasterCard, VISA)

  • PayPal

  • Achteraf Betalen

  • Gespreid Betalen

  • SEPA-overboeking

  • Apple Pay

  • Bancontact

  • KBC/CBC Payment Button

  • Belfius Direct Net

  • EPS

  • Giropay

  • Przelewy2

  • SOFORT-banking

Het kan voorkomen dat je niet altijd gebruik kunt maken van alle bovengenoemde betaalwijzen, ook wanneer dit bij eerdere bestellingen wel het geval was.

Bij iedere bestelling wordt, op basis van een veelvoud aan factoren, door het betaalplatform  bepaald van welke betaalmethoden je gebruik kunt maken. Hierbij wordt geen rekening gehouden met je bestel-en betaalgeschiedenis.

Kun je een bepaalde betaalmethode niet gebruiken? Daarbij kunnen wij je helaas niet helpen. In dat geval kun je gebruikmaken van één van de andere betaalwijzen.

Zijn mijn (betaal)gegevens veilig?

Het garanderen van een zorgvuldige en bovendien veilige verwerking van de gegevens van de klant en de consument, in het bijzonder betaal- en  persoonsgegevens is voor FlexTap BV dan ook van groot belang.

Voor het verwerken van betalingen gebruiken wij Nederlands grootste betaalplatform: Mollie.

Door rigoureuze veiligheidscontroles, veilige dataopslag op extreem beveiligde Nederlandse servers, screening van personeel en compliance met elke regulering, garandeert Mollie de veiligheid, stabiliteit en betrouwbaarheid van ons betaalplatform garanderen.

Mollie voldoet aan alle richtlijnen voor de veiligheid van internetbetalingen, opgesteld door de Europese Bankautoriteit. Ook krijgen ze permanent toezicht van De Nederlandsche Bank. Mollie is terug te vinden in het register inzake betaalinstellingen van het DNB.

Mollie is volledig PCI-DSS level 1 gecertificeerd. Het hoogste niveau en daarmee een toonbeeld van de beveiliging die we hanteren voor de data van onze klanten en consumenten.

De interne processen worden getest en gecontroleerd middels een Three Lines of Defence-model (3LoD). Dit betekent dat we onafhankelijke Compliance en Audit officers in dienst hebben die de veiligheid en efficiëntie van onze interne processen in de gaten houden.

Wat is de levertijd?

Levering is voor alle items gratis. 

Bestel je voor 23.59u, dan wordt je bestelling de volgende dag bij je bezorgd!

Bij het plaatsen van je bestelling en in je bestelbevestiging zie je de verwachte levertijd.

Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging met een Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Retourneren is zeer eenvoudig. Voor het retourneren van producten kun je gebruik maken van onze retourpagina.

Belangrijk:

Bewaar altijd je verzendbewijs of de e-mail met daarin de Track & Tracé code van de retour zending. Hierdoor kunnen we de zending altijd traceren als er iets misgaat.

Je kunt ook gebruikmaken van het Modelformulier  voor herroeping.

Kan ik mijn bestelling nog op een ander adres laten bezorgen?

Het adres kan, nadat de bestelling geplaatst is, enkel bij de bezorgdienst gewijzigd worden.

Hiervoor bekijk je de opties op de Track&Tracé pagina van de vervoerder, de link naar de Track&Tracé code vind je in de verzendbevestiging en in je account.

Garantie

Hoe registreer ik mijn FlexTap?

Wanneer je besluit je FlexTap te registreren heb je recht op verlengde garantie. je FlexTap registreren doe je op de garantie pagina welke je kan bereiken via onderstaande link.

Registreer je FlexTap

Op deze  pagina kun je onderstaand formulier invullen om de extra  garantie van je FlexTap te activeren. 

Waar vind ik het serienummer van mijn FlexTap?

Het serienummer van jouw FlexTap kun je terug vinden op de grijze sticker op de achterkant van je reservoir boven de aansluiting van het stroom snoer.

Hoe lang geeft FlexTap garantie op de producten?

De standaard garantie op de FlexTap is twee jaar. Het is mogelijk deze garantie te verlengen naar 3 of 5 jaar afhankelijk van het type FlexTap. Op de FlexTap Classic krijg je 1 jaar extra garantie (dus totaal 3 jaar) en op de FlexTap Filtered krijg je 3 jaar extra garantie (dus totaal 5 jaar), wel dien je hiervoor de producten te registreren op onze website.

Je kunt je FlexTap registreren via onderstaande link:

Registreer je FlexTap

Meer informatie over de garantie bij FlexTap:

Naar de garantie pagina

Wat is het garantiebewijs van mijn FlexTap?

Je factuur of aankoopbewijs is ook je garantiebewijs, zorg dus dat je deze altijd goed bewaard.

Heb je de garantie verlengd door gebruik te maken van de code in je pakket? Dan kunnen wij altijd de garantieperiode en uw gegevens terugvinden in ons systeem!

Is een reparatie gratis?

Natuurlijk wordt uw artikel binnen de garantieperiode en -voorwaarden kosteloos gerepareerd of vervangen voor een nieuw exemplaar!

Het kan ook zo zijn dat u een reparatie nodig heeft buiten de garantie periode, gelukkig zijn alle onderdelen van de FlexTap eenvoudig zelf te vervangen. Liever toch laten repareren? Dan kun je altijd contact opnemen met de klantenservice en krijg je een passende oplossing.

Gebruik

Hoe werkt een FlexTap?

Een FlexTap bestaat uit een kraan en een reservoir. Het reservoir is geïsoleerd, dit zorgt dat het water op de ingestelde temperatuur wordt bewaard. Hierdoor is er maar 0,8W standby vermogen nodig om het water warm te houden. 

De bediening van het kokend water is simpel. Het kokende water komt uit de kraan door de veiligheidsknop in te drukken en de kokend water knop te draaien.

Hoe zet ik mijn FlexTap aan of uit?

Je kunt de FlexTap aan of uit zetten door de aan en uit knop op de voorzijde van de boiler 5 seconden in te drukken.

Moet ik mijn FlexTap uitzetten als ik op vakantie ga?

Het is niet noodzakelijk om je FlexTap uit te zetten als je op vakantie gaat. Natuurlijk is het wel voordeliger, je bespaart hiermee namelijk op kosten voor elektriciteit.

Het reservoir kun je gemakkelijk uitzetten door de ‘uit-knop’ voor op het reservoir 5 seconden ingedrukt te houden.

Als je de FlexTap vervolgens weer aan wil zetten kun je de knop weer 5 seconden ingedrukt houden waardoor het reservoir weer aangaat. Wel is het verstandig de FlexTap een minuutje te laten doorstromen als je deze weer in gebruik neemt.

Waar vind ik een gebruiksaanwijzing voor mijn FlexTap?

Het in gebruik nemen van een FlexTap is simpel, door de veiligheidsknop in te drukken en de kokendwaterknop te draaien komt het kokende water uit de kraan. De handleiding van de FlexTap kun je vinden bij de downloads en handleidingen.

Heb je de garantie verlengd door gebruik te maken van de code in je pakket? Dan kunnen wij altijd de garantieperiode en uw gegevens terugvinden in ons systeem!

Installatie

Kan ik mijn FlexTap zelf installeren?

De FlexTap kokendwaterkraan wordt als set geleverd met duidelijke handleiding en plug-&-play leidingen. Hierdoor kun je de FlexTap makkelijk zelf installeren.

Wil je meer informatie over het installeren van de FlexTap kokendwaterkraan of installatie door een installateur bekijk dan onze installatie pagina via de volgende link:

https://flextap.nl/service-contact/installatie/

Past een FlexTap op de bestaande aansluitingen?

De FlexTap is aan te sluiten op alle reguliere aansluitingen. Hierbij dient deze te worden aangesloten op een koud- en warmwaterleiding en op een stopcontact.

Kan ik de FlexTap ook laten installeren?

Wil je toch liever de FlexTap laten installeren door een professional? Dit is geen enkel probleem! Bezoek onze installatie pagina voor de installatie service. Deze pagina vindt je onder het kopje installatie op de contact pagina.

Je kunt je FlexTap registreren via onderstaande link:

Registreer je FlexTap

Meer informatie over de garantie bij FlexTap:

Naar de garantie pagina

Past een FlexTap in iedere keuken?

Een FlexTap kan geplaatst worden in iedere keuken, zowel in een nieuwe als bestaande keuken. Door de 3-in-1 kokendwaterkraan hoeft er meestal geen extra gat geboord te worden.

Je kunt je FlexTap registreren via onderstaande link:

Registreer je FlexTap

Meer informatie over de garantie bij FlexTap:

Naar de garantie pagina

Kan ik een FlexTap plaatsen in een huurwoning?

Het plaatsen van een FlexTap is zeer eenvoudig en kan ook in een huurwoning. Houdt er echter wel rekening mee dat je bij een huurwoning meestal alles moet herstellen in oorspronkelijke staat. De FlexTap kun je plaatsten in het gat van. de huidige mengkraan, wanneer je deze kraan bewaard kun je deze weer terugplaatsen als je uit de woning vertrekt.

Je kunt je FlexTap registreren via onderstaande link:

Registreer je FlexTap

Meer informatie over de garantie bij FlexTap:

Naar de garantie pagina

Onderhoud

Wat is het onderhoud van een FlexTap?

Het onderhouden van een FlexTap is zeer eenvoudig en kun je gemakkelijk zelf uitvoeren. De basis van het onderhoud aan een FlexTap begint bij het vervangen van de filter cartridges die zich in de filter behuizing bevinden. Deze cartridges dien je om de 6 maanden te vervangen en kun je aankopen in de service shop op onze website.

Naar de service shop

Naast het vervangen van de filter cartridges kun je de FlexTap zelf ook schoonmaken. FlexTap raad het ten strengste af de kranen schoon te maken met onder andere schuurmiddelen of anti-kalkmiddelen. 

Elke FlexTap beschikt over zijn eigen schoonmaak instructies welke je vindt op de onderhoudspagina.

Naast het reguliere onderhoud kan het soms ook nodig zijn je FlexTap handmatig extra te ontkalken, bijvoorbeeld wanneer je in een gebied woont met een hoge waterhardheid.

Voor alle informatie over het onderhoud kan je via onderstaande link naar de onderhoudspagina.

Naar de onderhoudspagina

Wanneer moet ik onderhoud uitvoeren?

FlexTap adviseert om ieder half jaar het filter van je FlexTap installatie te vervangen. Heb je een hoge water hardheid in je regio kan het verstandig zijn dit vaker te doen.

Het kraanzeefje dien je met enige regelmaat te ontkalken. Daarnaast kan je er extra voor kiezen je reservoir handmatig te ontkalken. Hoe je dit uitvoert lees je op de onderhoudspagina.

Onderhoud

Let op, wanneer je het filter niet tijdig vervangt vervalt je garantie.

Kan ik het onderhoud zelf uitvoeren?

Het onderhoud aan de FlexTap wordt door bijna al onze klanten zelf uitgevoerd. Benodigdheden voor het onderhoud kun je gemakkelijk bestellen in onze service shop.

Ga naar de service shop

Wil je meer informatie over onderhoud? Gebruik dan onderstaande link:

Meer weten over onderhoud

Hoe maak ik mijn FlexTap kraan schoon?

Wanneer je de kraan van je FlexTap systeem wilt schoonmaken verwijzen wij je graag naar de onderhoudspagina. Op deze pagina wordt precies uitgelegd wat je wel en niet moet doen tijdens het schoonmaken van je FlexTap kraan. Je kunt direct naar de onderhoudspagina via onderstaande link:

Naar onderhoud

Storingen

Mijn FlexTap reservoir valt uit?

Wanneer de filters niet tijdig zijn vervangen, kan kalk zich ophopen in het reservoir.

Het FlexTap reservoir heeft een beveiliging ingebouwd voor het geval er zich kalk in het reservoir ophoopt. In dit geval zal het reservoir zichzelf uitschakelen om schade aan het systeem te voorkomen.

Zet het reservoir dus niet direct weer aan, maar neem contact op met de klantenservice.

In de meeste gevallen zal het vervangen van de filters & het handmatig ontkalken van het reservoir volgens de instructies op de pagina “Onderhoud” het probleem verhelpen.

Bekijk direct de instructies voor het ontkalken:

Naar onderhoud

Blijft het probleem zich na het handmatig ontkalken  voordoen? Neem dan contact op via het serviceformulier door onderstaande link te gebruiken:

Doe een service aanvraag

Het water uit mijn FlexTap kookt niet?

Wanneer het water uit je FlexTap kraan niet kookt adviseren wij je eerst om te kijken of het reservoir wel aan staat. Wanneer dit niet het geval is kan je het reservoir aan zetten door de ‘aan-knop’ 5 seconden ingedrukt te houden.

Wanneer het reservoir nu nog niet aan gaat dien je de stekker uit het stopcontact te halen. Laat het reservoir 5 minuten van de stroom af en steek hierna de stekker weer in het stopcontact en zet het reservoir aan met de aan en uit knop.

Gaat het reservoir wel aan maar valt deze na een tijdje weer uit dan dien je het reservoir te ontkalken en onderhoud te plegen aan je FlexTap. Hoe j het onderhoud uitvoert vindt je op de onderhoudspagina via onderstaande link:

Naar onderhoud

Blijft het probleem zich voordoen en wordt het water uit de FlexTap niet kokend? Neem dan contact op via het serviceformulier doorgebruik te maken van onderstaande link:

Doe een service aanvraag

Er komt weinig water uit mijn FlexTap kraan?

Een FlexTap heeft uit veiligheidsredenen een subtiele straal kokend water, echter kan het ook voorkomen dat er amper een straal uit de kraan komt. Wanneer er weinig water uit je kraan komt adviseren wij je om de kokend water knop te draaien en het kokende water een geruime tijd te laten lopen om het systeem door te spoelen.

Blijft het probleem zich voordoen? Neem dan contact op via het serviceformulier doorgebruik te maken van onderstaande link:

Doe een service aanvraag

Mijn FlexTap lekt?

Wanneer je FlexTap Lekt is het belangrijk eerste te kijken waar het lek zich bevindt.

De kraan van mijn FlexTap lekt:
Bij lekkage aan de kraan adviseren wij je altijd eerst om de leidingen onder in de kraan aan te draaien. Dit doe je door de leidingen met de klok mee stevig aan te draaien.

Mijn FlexTap reservoir lekt:
Bij lekkage uit de leidingen die aangesloten zijn op het reservoir kun je deze aandraaien en controleren of in de aansluitingen een rubbertje is geplaatst.

Wanneer de lekkage uit de boiler zelf komt schroef deze dan nooit open!

Mijn filter installatie lekt:
Bij lekkage uit het filter zijn er meerder stappen die je kunt nemen om het probleem te verhelpen. Ten eerste dien je altijd de leidingen van het filter te controleren. Je kunt deze proberen beter in het filter te drukken zodat de click fitting beter vast klikt, daarnaast kun je ook de blauwe clipjes op nieuw bevestigen.

Wanneer dit niet het probleem oplost kun je controleren of het filter goed in de houder is gedrukt door het filter tegen de klok in te draaien.


De laatste stap die het probleem zou kunnen verhelpen is controleren of na het plaatsen van een filter in de huls deze wel goed is dichtgedraaid. Let erop dat boven in het filter ook een zwarte ring hoor te zitten.

Belangrijk: schroef bij de FlexTap Filtered het filter nooit open zonder de waterleiding af te sluiten!

Blijft het probleem zich voordoen? Neem dan contact op via het serviceformulierdoor gebruik te maken van onderstaande link:

Doe een service aanvraag

Er komt geen water uit mijn FlexTap?

Wanneer er geen water uit je kokendwaterkraan willen we je eerst vragen te controleren of er wel druk op de leidingen staat door de normale kraan open te zetten of een andere kraan in het huis. Wanneer er wel waterdruk aanwezig is kan het een fabrieksfout betreffen. Dit kun je controleren op de volgende manier:

  • Draai eerst de kokendwaterknop volledig open, er komt nu wel of geen water uit de kokend water leiding.

  • Houd de kokend water knop open en draai vervolgens ook de koud waterleiding open, wanneer er bij de vorige stap geen water uit de kokend watert leiding kwam is dit nu wel het geval. 

Wanneer het water wel gaat lopen wanneer je de koud water knop open draait zit er een leiding in de kraan verkeerd aangesloten. Wanneer dit het geval is kun je het beste even contact opnemen via het serviceformulier doorgebruik te maken van onderstaande link:

Doe een service aanvraag

Naar onderhoud

Mijn FlexTap blijft druppelen

Wanneer je FlexTap blijft druppelen uit de uitloop is het belangrijk eerst te controleren op welke momenten de kraan drupt. Is dit tijdens het opwarmen en blijft er ook water in de doorzichtige leiding staan? Dan kun je het probleem meestal als volgt verhelpen:

De kraan drupt kleine beetjes:
De kokend water leiding (de doorzichtige leiding) dient altijd zo verticaal mogelijk geplaatst te worden, wanneer deze te horizontaal is kan het water er in blijven zitten. In dit geval kun je de leiding iets inkorten zodat het water beter terug loopt het reservoir in.

De kraan drupt erg veel (hele maat emmers):
In dit geval betreft het een defect in de kraan, hiervoor dien je contact op te nemen met de klantenservice.

Is je probleem hierna nog niet opgelost, dan kun je een service aanvraag doen via onderstaande link:

Doe een service aanvraag